לוגו אדם טבע ודין
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שלחו עכשיו מייל לשרה סילמן בדרישה להסיר מסדר היום את אחד החוקים הכי אנטי-סביבתיים אי-פעם, תחת הכותרת השקרית: "חוק אקלים"

 

העתיקו את נוסח המייל ושלחו לשרה:

כתובת המייל:

 
הנדון: 
התנגדות ל"חוק האקלים"
 
נוסח המייל:
לכבוד השרה להגנת הסביבה,
לקראת הקריאה הראשונה, אנא הסירי את הצעת חוק האקלים מסדר היום ועצרי את חקיקתו.
זהו חוק אנטי-סביבתי שאינו נותן את המסגרת החוקית המינימלית הנדרשת לשם ההתמודדות של ישראל עם משבר האקלים ולהנעת המעבר הנדרש לכלכלה דלת פחמן. בעידן שבו השפעות משבר האקלים ניכרות וגובות מחירים כבדים בשטח, ושבו נדרשות מדינות העולם המפותח להתקדם ולה תחייב ליעדים שאפתניים יותר מהר יותר, ישראל לא רק שנשארת תקועה במקום עם הצעת חוק מיושנת, אלא היא הולכת אחורה והופכת את ההצעה לכלי ריק
 
מה הסיפור?
 
הצעת החוק שהשרה סילמן מביאה לאישור הכנסת היא הצעה מוטת אוצר ותעשייה, עם יעד מינימלי של 30% להפחתת גזי חממה, שגם אותו ניתן לשנות בצו ממשלתי וללא כל פיקוח פרלמנטרי.
ההצעה אינה נוקבת בתאריך לאישור תכנית לאומית להפחתת גזי חממה, מהסיבה הפשוטה – היא מאפשרת למשרדי האוצר והאנרגיה לעצור ולהקפיא את התכנית, בתירוצים של "הבטחת אינטרסים חיוניים של מדינת ישראל" ועלויות כלכליות גבוהות ליישום החוק.
 
בתוך כך, ההצעה לא יוצאת מנקודת הנחה שהחוק, הוא המזור הנדרש להבטחת אינטרסים חיוניים של מדינת ישראל, כמו שהיא אינה מחייבת לבחון את העלויות הכלכליות החיצוניות כתוצאה מאי התמודדות עם נזקי המשבר או לחילופין עם התועלות הכלכליות החיוביות שתהיינה אם ניישם מדיניות נכונה של כלכלה דלת פחמן.
 
יש רק לקוות, שעוד לפני שההצעה תגיע לקריאה שניה ושלישית, תוחלף הממשלה הגרועה ביותר אי פעם למדינת ישראל, וסביבת הארץ החבולה שלנו תזכה לשר או שרה ראויים יותר.
דילוג לתוכן