לוגו אדם טבע ודין
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עתרנו לבית המשפט העליון כדי לצמצם את ההדברה הלא מבוקרת

עתרנו לבית משפט העליון למתן צו על תנאי המופנה אל המשרד לחקלאות ואל המשרד להגנת הסביבה

מוגשת בזאת לבית המשפט הנכבד עתירה למתן צו על תנאי המופנה אל המשיבים 1 (משרד החקלאות) ו-2 (המשרד להגנת הסביבה), ומורה להם ליתן טעם, אם יש בידם, ולנמק –

  1. מדוע לא יפעילו באופן מיידי את סמכותם שבדין, כפי שמפורט בעתירה, כדי למנוע או לפחות לצמצם את הסכנה הנשקפת לציבור כתוצאה משימוש לא מבוקר בתכשירי הדברה המכילים את החומר הרעיל פוספין – הן ביחס להדברה תברואית והן ביחס להדברה חקלאית.
  2. לשם ביצוע האמור בסעיף (1) לעיל- מדוע לא יקבעו הסדרים, בין אם באמצעות התקנת תקנות מכוח סעיף 10 (3) לחוק החומרים המסוכנים, ובין אם באמצעות כל סמכות אחרת המוקנית להם על פי דין, בהתאם להמלצות גורמי המקצוע, ובכלל זה:

    א. איסור מוחלט על מכירת החומר פוספין בכל מקום ועל ידי כל אדם, לרבות חנויות לממכר תכשירי הדברה, למעט על ידי מי שמייבא את החומר או מייצר אותו, ואך ורק בכפוף להזמנת עבודה המפרטת את כמות החומר הנדרש לשם כך.

    ב. איסור מוחלט על בעלי רישיון הדברה להשתמש בחומר זה, אלא אם קיבלו היתר מיוחד לכך, והגבלת מספר בעלי ההיתר המיוחד בכל רחבי הארץ למדבירים בודדים בלבד.

עודכן: ינואר 2017

Print Friendly, PDF & Email

מאמרים קשורים

הסכם פשרה ראשון מסוגו בעניין זיהום הקרקע בתל השומר

בית המשפט המחוזי בת"א אישר הסכם פשרה ראשון מסוגו בין אדם טבע ודין למדינה בעתירה שאנו מנהלים בעניין תוכניות הבניה בתל השומר. על פי ההסכם שהשגנו, המדינה מתחייבת לנקוט בשורה של צעדים תקדימיים כדי להבטיח שלא תהיה פגיעה בציבור הרחב בשל זיהום הקרקע והמים במקום. 

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא

חשוב, נכון?!

ישראל ממשיכה להתנהל בהפקרות אקלימית וסביבתית, ואנחנו פועלים כל העת לעיצוב המדיניות והחקיקה הסביבתית בישראל.

רק בעזרת תמיכתך נצליח לשנות את המציאות ולקדם היערכות אמיתית לנזקים.

דילוג לתוכן