לוגו אדם טבע ודין
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המזהמת הגדולה בישראל תשתתף בדיון ממשלתי סגור

הוצאנו מכתב בהול לראש הממשלה ומזכיר הממשלה לאחר שגילינו כי חברת קצא"א הוזמנה לישיבת הממשלה, זאת בעוד שלא הוזמנו נציגים של מטה המאבק כנגד הרחבת השינוע.

ממש היום תצביע הממשלה על ביטול אפס תוספת סיכון למפרץ אילת ותאשר את הגדלת שינוע ואחסון הנפט באילת, דבר שמהווה איום בטחוני וסביבתי אדיר לאילת ולסביבתה. בעוד שעל פי תקנון הממשלה, ישיבות מעין אלה אמורות להיות סגורות בפני גורמים חיצוניים, גילינו לתדהמתנו שנציגי קצא"א, החברה המזהמת שההחלטה הגורלית בעניינה נידונה בישיבה, הוזמנו לקחת חלק בדיון. זאת, בעוד השתתפות נציגים מן העבר השני של המתרס – ראשי הרשויות שעלולות להיפגע מן ההחלטה, רשות הטבע והגנים, ונציגי החברה האזרחית אשר נאבקים בנזקיה של קצא"א – לא אושרה למרות פנייה מטעם המשרד להגנת הסביבה.

אין ספק כי הצעת ההחלטה עוסקת ישירות בחברת קצא"א, אך לא ניתן לטעון שנוכחותה חיונית, וודאי לא יותר חיונית מנוכחותם של גורמי מקצוע ושל הצדדים העתידים להיפגע מן ההחלטה. לא ניתן להתעלם מכך שמדובר בחברה שהתאפיינה בהתנהלות עבריינית ומופקרת לאורך השנים, ואשר ההחלטה צפויה לשרת את האינטרסים המסחריים שלה. בנסיבות אלו, זימון חברת קצא"א מבלי לזמן את נציגי מטה המאבק כנגד הרחבת שינוע הנפט, מהווה פגיעה בהגינות ההליך, תוך חשש כי התמונה העובדתית והמקצועית אשר תוצג בפני הממשלה תהיה חסרה ופגומה. במכתב ששלחנו בהול לראש הממשלה ולמזכיר הממשלה בעניין דרשנו את הסרת עניינה של קצא"א מסדר היום, או לחילופין, הזמנת נציגים ממטה המאבק להשתתף בדיון.

באותה נשימה ממש מפרסם היום המשרד להגנת הסביבה דוח חמור על תמונת המצב של המערכת האקולוגית הפגיעה במפרץ אילת – שמחדדת את הצורך להגן על השונית מפני הידרדרות נוספת. הדוח מצביע על המשך התחממות פני הים בקצב הגדול פי 2.5 מהממוצע העולמי באופן המסכן את השונית, ומחזק את הצורך בשמירה מקסימלית ומחמירה על מפרץ אילת. ממצאי הדוח מצביעים על כך שהמערכת האקולוגית של מפרץ אילת אינה יציבה, ומדגישים את החשיבות של המשך יישום מדיניות אפס תוספת סיכון למפרץ אילת. לפי הדוח, כל עוד מחמירות השפעות שינוי האקלים הגלובלי – דוגמת התחממות מי הים והעלייה בחומציות – יש צורך מיידי להפחית את העקות המקומיות של זיהום ים ודליפות נפט שאיתן השונית תתקשה להתמודד.

לכן זה לא ייאמן כי בעת זו הממשלה דנה בהצעת החלטה שערורייתית המבקשת להגדיל את כמויות שינוע הנפט של החברה, תוך סיכון ביטחוני, כלכלי, בריאותי וסביבתי למפרץ אילת, לים התיכון ולתושבי אשקלון, אשדוד, אילת והנגב. הגדלת שינוע ואחסון הנפט יובילו לאיום בטחוני וסביבתי אדיר, ולפגיעה מאסיבית בערי הדרום שמתמודדות כבר חודשים עם איומים בטחוניים חמורים ובעיות כלכליות.

אנחנו לא מרימים ידיים ונוביל עתירה לבג״ץ בנושא. בקרוב, הצוות המשפטי של אדם טבע ודין יפגוש את הממשלה בבתי המשפט, בכדי לבטל את החלטת הממשלה ההרסנית לסביבה.

סריקת המכתב שנשלח בעניין השתתפות נציגי חברת קצא"א בדיון בעניינה

Print Friendly, PDF & Email
אנו טוענים כי זימון חברת קצא"א מבלי לזמן את נציגי מטה המאבק כנגד הרחבת שינוע הנפט, מהווה פגיעה בהגינות ההליך, תוך חשש כי התמונה העובדתית והמקצועית אשר תוצג בפני הממשלה תהיה חסרה ופגומה.

מאמרים קשורים

הדבר שיציל אותנו מהקיץ הישראלי

בימים אלו אנו עובדים על מסמך הצללה במרחב הציבורי שלנו, שרלוונטי במיוחד לימים אלה, של חום קיצוני ושובר שיאים. כבר היום אנחנו מבחינים בישראל בתמותה עודפת בעקבות גלי חום – הצללה משמעותית תוכל לאפשר לנו להמשיך לנהל חיים במרחב הציבורי לאור השינויים הצפויים כתוצאה ממשבר האקלים

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא

בהרב-מיארה: עצרי החלטה הרסנית בעניין שינוע הנפט במפרץ אילת

הצעת מחליטים של הממשלה בעניין הגדלת היקף שינוע הנפט במפרץ אילת מעמידה את המערכת האקולוגית הייחודית בו בסכנה עצומה, בעוד המשרד להגנת הסביבה, משרד החוץ ושורת מומחים בתחום מתריעים כי מדובר בסיכון שאינו מידתי ביחס לרווח הצפוי למדינת ישראל. פנינו ליועצת המשפטית לממשלה כדי שתקבע כי קיימת מניעה משפטית לאמץ דוח ממשלתי מוטה ומטעה בנושא – הממליץ להתעלם מהסיכון

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא

חשוב, נכון?!

ישראל ממשיכה להתנהל בהפקרות אקלימית וסביבתית, ואנחנו פועלים כל העת לעיצוב המדיניות והחקיקה הסביבתית בישראל.

רק בעזרת תמיכתך נצליח לשנות את המציאות ולקדם היערכות אמיתית לנזקים.

דילוג לתוכן