לוגו אדם טבע ודין
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אדם טבע ודין למען נפגעי המלחמה

הארגון שלנו פועל מול רשויות מקומיות, חברת איסוף מיכלי המשקה סייקל וארגונים חברתיים, להקמת מערכי איסוף של מיכלי משקה שבעדם ניתן פיקדון. התמורה המתקבלת בעדם תועבר כתרומה למטרות הקשורות במלחמה הנוכחית

אנו פועלים ליצירת תשתית שתאפשר איסוף מכלי משקה באופן וולונטרי ובאופן שהתמורה מכספי הפיקדון תשמש לתרומה למטרות הקשורות במלחמה הנוכחית.

הצורך בהקמת מערך כזה נובע מהקושי שחווים חלק מהאנשים בהחזרת מכלי המשקה לרשתות השיווק והוא התחדד גם בעקבות הנחיית המשרד להגנת הסביבה שפטרה את רשתות השיווק מחובתן לאסוף מכלי משקה שניתן עליהם פיקדון בעקבות הלחימה ולאורך כל חודש אוקטובר. 

על רקע זה, פנינו לאחרונה למספר רשויות מקומיות בהצעה להקמת נקודת איסוף של מכלי משקה שהתמורה המתקבלת בעדם תועבר כתרומה – בשלב זה, למטרות הקשורות במלחמה הנוכחית (תרומה לחיילים, שיקום העוטף, סיוע למשפחות המפונים ועוד) ובהמשך, בעתות שלום, למטרות חברתיות אחרות. כמו כן פעלנו מול חברות האיסוף והשגנו את הסכמתה של חברת סייקל לאיסוף מיכלי המשקה מנקודות איסוף שכאלה, בתנאים משופרים, ככל שנמשך מצב הלחימה. 

אנו מעריכים שציבור גדול יירתם לדרך זו של  איסוף וולונטרי למטרת תרומה ואנו מעריכים שפוטנציאל התרומות הוא בשווי של מאות אלפי שקלים.

אנו רואים חשיבות גדולה בהתנעת המהלך הזה, שהוא בבחינת הטוב מכל העולמות: שמירה על הסביבה, צמצום הטמנה של פסולת, מיחזור, איסוף נוח ונגיש של מכלי המשקה וגם תרומה למטרה מבורכת. כיון שמהלך זה יצמצם את נפח הפסולת בפחים הירוקים, יש בכך גם כדי לחסוך כסף לרשויות אשר יחסכו את  את עלויות הפינוי ואת היטל ההטמנה.

לשמחתנו, תנועת הצופים וחברת סייקל נרתמו ליוזמה זו. אנו מקווים ומצפים כי למהלך יצטרפו רשויות וארגונים נוספים, וכך, נוכל להביא לשינוי סביבתי וחברתי ברמה המקומית ואף ברמה הארצית.

Print Friendly, PDF & Email
מטרת המהלך היא הנגשת האיסוף, שמירה על הסביבה, צמצום ההטמנה, עידוד המחזור וכן איסוף כספים למטרות תרומה.

מאמרים קשורים

חשוב, נכון?!

ישראל ממשיכה להתנהל בהפקרות אקלימית וסביבתית, ואנחנו פועלים כל העת לעיצוב המדיניות והחקיקה הסביבתית בישראל.

רק בעזרת תמיכתך נצליח לשנות את המציאות ולקדם היערכות אמיתית לנזקים.

דילוג לתוכן