לוגו אדם טבע ודין
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לא מלכלכים על ישראל: פסולת ומיחזור בישראל

מדינת ישראל מצטיינת גם בייצור של פסולת פלסטיק. משנה לשנה כמות הפלסטיק שאנו צורכים הולכת וגדלה וכך גם כמות פסולת הפלסטיק.

מדינת ישראל הולכת ונעשית צפופה. בשנת 2048 תציין ישראל 100 שנים להיווסדה ועל פי נתוני הפסולת אין מקום לחגיגה. אוכלוסיית ישראל מייצרת מדי שנה כ-5.4 מיליון טון פסולת, כל אחד מאיתנו מייצר בממוצע כ-1.7 ק”ג פסולת מדי יום – נתון מן הגבוהים בעולם.

אם לא די בכך, הרי שהאוכלוסייה בישראל גדלה בקצב מהיר, הן בשל גידול טבעי, כ-2% בשנה (הגבוה ביותר בקרב המדינות המפותחות) והן בשל הגירה חיובית מתמדת (כ-30,000 עולים חדשים בשנת 2017). השילוב בין תרבות הבזבוז ובין גידול האוכלוסייה מקדם את מדינת ישראל לקראת משבר פסולת.

בעוד שמדינות המערב השכילו לייצר תשתיות מתקדמות של מיחזור, מדינת ישראל מדשדשת הרחק מאחור. אצלנו, כ-80% מהפסולת מוטמנים בקרקע ורק כ-20% מועברים למיחזור. נתון זה הוא מן הגרועים בעולם המערבי.

לראשונה, ערכנו ניתוח של משבר הפסולת ברשויות המקומיות בישראל – מיפינו מי הרשות המקומית שבה כמות הפסולת לתושב היא הגבוהה ביותר ובאיזו הנמוכה ביותר, תוך לקיחה בחשבון של רמת החיים, ובעיקר – של מנהיגות. כי ברשות מקומית בה ההנהגה לוקחת אחריות על הפסולת שלה, אפשר לראות בבירור שכמות הפסולת פוחתת.

Print Friendly, PDF & Email
כל אחד מאיתנו מייצר בממוצע כ-1.7 ק”ג פסולת מדי יום – נתון מן הגבוהים בעולם.

מאמרים קשורים

אדם טבע ודין למען נפגעי המלחמה

הארגון שלנו פועל מול רשויות מקומיות, חברת איסוף מיכלי המשקה סייקל וארגונים חברתיים, להקמת מערכי איסוף של מיכלי משקה שבעדם ניתן פיקדון. התמורה המתקבלת בעדם תועבר כתרומה למטרות הקשורות במלחמה הנוכחית

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא

חשוב, נכון?!

ישראל ממשיכה להתנהל בהפקרות אקלימית וסביבתית, ואנחנו פועלים כל העת לעיצוב המדיניות והחקיקה הסביבתית בישראל.

רק בעזרת תמיכתך נצליח לשנות את המציאות ולקדם היערכות אמיתית לנזקים.

דילוג לתוכן