לוגו אדם טבע ודין
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מכה אנושה לסביבה בחסות אינטרסים פוליטיים צרים

משרד האוצר החליט לחסל את התקציב להיערכות אקלימית בישראל - 200 מליון ש"ח שקיצוצם עתיד לעלות בחיי אדם

בשבוע האחרון התוודענו לכך שמשרד האוצר החליט לחסל את התקציב שנועד לאפשר למשרד להגנת הסביבה להיערך נכון למשבר האקלים בישראל – 200 מיליון ש"ח.

בזמן שמדינת ישראל נלחמת את המלחמה הקשה בתולדותיה, כאשר כספים קואליציוניים מיותרים ממשיכים לזרום לקידום אינטרסים צרים של משרדי ממשלה מיותרים, הממשלה פוגעת בתקציבים שחייבים להגיע לשיקום סביבתי של יישובי חבל תקומה, כמו גם להיערכות המדינה לנזקי משבר האקלים. אין ספור פרויקטים הכרחיים יוקפאו או יבוטלו, ובהם כאלה הנוגעים להתייעלות אנרגטית במפעלים, לזיהום מתחבורה, לשיקום נחלים, להצללה וייעור עירוני (כשבדרך גלי חום קטלניים), ואלו רק כמה דוגמאות. פרויקטים רבים שהושקעו בהם כבר כספי ציבור, כמו כתיבת תוכניות היערכות עירוניות להתמודדות עם שינויי האקלים, ירדו לטמיון. בשורה התחתונה, הקיצוץ התקציבי מהמשרד להגנת הסביבה יעלה גם בחיי אדם.

למרבה הצער, זה לא נגמר כאן. בימים אלו תומכת השרה להגנת הסביבה עידית סילמן בהשתלטות משרד האוצר על מיליארד וחצי שקלים מכספי קרן הניקיון. אלו הם כספים הנגבים מדי חודש מהציבור באמצעות תשלום הארנונה, לטובת השקעה בתשתיות טיפול, מיחזור והפחתה של פסולת. את המהלך הזה אנחנו באדם טבע ודין ביחד עם מרכז השילטון המקומי עושים כל מאמץ למנוע. אנחנו כאן בכדי להמשיך ולשמש ככלב השמירה של הסביבה. בכדי שנצליח להיאבק בכל הגזרות הללו בבתי המשפט, בכנסת ומול מקבלי החלטות, אנו זקוקים לתמיכתכם.

Print Friendly, PDF & Email
בזמן שמדינת ישראל נלחמת את המלחמה הקשה בתולדותיה, כאשר כספים קואליציוניים מיותרים ממשיכים לזרום לקידום אינטרסים צרים של משרדי ממשלה מיותרים, הממשלה פוגעת בתקציבים שחייבים להגיע לשיקום סביבתי של יישובי חבל תקומה, כמו גם להיערכות המדינה לנזקי משבר האקלים.

מאמרים קשורים

אוויר נקי יותר באופק

לאחר דחיות חוזרות ונשנות, נקבע תאריך להפסקת פעילות היחידות הפחמיות המזהמות בתחנת הכוח אורות רבין – טיעונים שהצגנו בשימוע הציבורי שנערך לקראת חידוש היתר הפליטה תרמו לקבלת ההחלטה הצודקת

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא

חשוב, נכון?!

ישראל ממשיכה להתנהל בהפקרות אקלימית וסביבתית, ואנחנו פועלים כל העת לעיצוב המדיניות והחקיקה הסביבתית בישראל.

רק בעזרת תמיכתך נצליח לשנות את המציאות ולקדם היערכות אמיתית לנזקים.

דילוג לתוכן