לוגו אדם טבע ודין
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שופטי בג"צ תמכו בטענותינו בעתירת דמי המים

בעקבות עתירה שהגשנו, שופטי בג"צ דורשים מהמדינה הסברים מדוע אינה גובה עשרות מיליוני שקלים ממפעלי ים המלח עבור המים שהיא עושה בהם שימוש

בהמשך לעתירה שהגשנו במטרה לחייב את חברת מפעלי ים המלח לשלם על השימוש שהיא עושה במי ים המלח, שופטי בית המשפט צידדו בטענותינו בדיון שהתקיים בשבוע שעבר. כזכור, העתירה שלנו נועדה להביא לכך שהחברה תשלם דמי מים על פי חוק המים, כמו כל צרכן מים בישראל.

כבר ב-2019 עתרנו במטרה לחייב את רשויות המדינה לגבות דמי מים כנדרש מהחברה, ובית הדין למים בחיפה קיבל את טענתנו. בהמשך, רשות המים ומקורות, סברו גם הן כי על החברה לשלם דמי מים, אולם באופן אבסורדי חוות דעת של משרד המשפטים פטרה את מפעלי ים המלח מתשלום. אנחנו התנגדנו בתוקף להחלטת המדינה ולאי גביית עשרות המליונים מהחברה ולכן עתרנו לבג"צ.

וכך, שופטי בג"צ נעתרו לבקשתנו לצו ביניים, הדורש מהמדינה הסברים מדוע אינה גובה עשרות מיליוני שקלים ממפעלי ים המלח עבור המים שהיא עושה בהם שימוש. בג"צ דורש מהמדינה דין וחשבון מפורט כיצד הדבר יתכן ולמעשה רואה בעתירה זו סוגיה ציבורית, סביבתית ומשפטית מהמעלה הראשונה.

עורכות הדין מטעם אדם טבע ודין, עו"ד בר רוזוב ועו"ד מירב עבאדי, מייצגות את הארגון בעתירה שהגשנו
עורכות הדין מטעם אדם טבע ודין, עו"ד בר רוזוב ועו"ד מירב עבאדי, מייצגות את הארגון בעתירה שהגשנו

Print Friendly, PDF & Email
כבר ב-2019 עתרנו במטרה לחייב את רשויות המדינה לגבות דמי מים כנדרש מהחברה, ובית הדין למים בחיפה קיבל את טענתנו

מאמרים קשורים

הסכם פשרה ראשון מסוגו בעניין זיהום הקרקע בתל השומר

בית המשפט המחוזי בת"א אישר הסכם פשרה ראשון מסוגו בין אדם טבע ודין למדינה בעתירה שאנו מנהלים בעניין תוכניות הבניה בתל השומר. על פי ההסכם שהשגנו, המדינה מתחייבת לנקוט בשורה של צעדים תקדימיים כדי להבטיח שלא תהיה פגיעה בציבור הרחב בשל זיהום הקרקע והמים במקום. 

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא

חשוב, נכון?!

ישראל ממשיכה להתנהל בהפקרות אקלימית וסביבתית, ואנחנו פועלים כל העת לעיצוב המדיניות והחקיקה הסביבתית בישראל.

רק בעזרת תמיכתך נצליח לשנות את המציאות ולקדם היערכות אמיתית לנזקים.

דילוג לתוכן