מסמך עמדה: תכנון משולב תחבורה מקיימת

התחבורה הציבורית הינה שרות ציבורי, שכולם זכאים לקבלו בדומה לזכויות בסיסיות אחרות כמו חינוך או שרותי בריאות.

מסמך העמדה שלנו בנושא תכנון משולב תחבורה מקיימת מתאר את האמצעים הדרושים להטמעת התחבורה המקיימת במדיניות משרד התחבורה ומנהל התכנון.

תחבורה ציבורית, רכיבת אופניים והליכה מהוות שירות בסיסי שהמדינה צריכה לספק לתושביה. המסמך מפרט את האמצעים להשגת מטרה זו:

  • העדפה לאומית לתחבורה הציבורית
  • תוכניות אסטרטגיות לפיתוח התחבורה הציבורית
  • ניהול והסדרה של הביקוש בדרכים
  • קידום תחבורה בת קיימא
  • קידום טכנולוגי
  • הפחתת הצורך בניידות

בנוסף, המסמך כולל את עיקרי ההמלצות לאמצעים להטמעת תחבורה מקיימת כחלק מפעילות מוסדות התכנון ומשרד התחבורה, מבחינת המדיניות הנדרשת ושינויים בהליכי התכנון. למשל, הכנת תוכנית ארצית לתחבורה ציבורית, עצירת תוכניות המנוגדות לעקרונות התכנון של שילוב תחבורה מקיימת, והוצאת תכנון מפורט לקווים ולתחנות לפני מתן היתרי בנייה.

במצב הקיים סובלת החברה כולה מעומס אדיר בדרכים, מפגעי זיהום אויר ורעש, אובדן שעות עבודה ופנאי, וכן מאי שיוויון חברתי.

מאמרים קשורים

חוק ההסדרים – חקיקה הרסנית לסביבה

גם השנה, אישור תקציב המדינה על ידי הכנסת יהיה כפוף לקידום חקיקת חוק ההסדרים. חקיקת ההסדרים הממשלתית המקודמת השנה כוללת שורת צעדים הרסניים ותקדימיים, אשר יפגעו אנושות בהגנה החוקתית שחלה על הסביבה ובריאות הציבור.

למאמר המלא

כיכר אתרים – האם הכיכר תישאר פתוחה לציבור או שתעבור לידיים פרטיות?

הגשנו התנגדות לתכנית מתאר מקומית שעתידה להפוך את שטח כיכר אתרים בתל אביב משטח ציבורי לפרטי, אשר יכלול שני מגדלים רבי קומות שייעודם תיירות ומגורים. הפיכתה של הכיכר לשטח פרטי היא ניסיון להפריט את המרחב הציבורי ואת החופים, והוא ייפגע בשימוש של הציבור בכיכר.

למאמר המלא

ההשלכות הקטלניות של הרפורמה המשפטית על איכות הסביבה

המציאות הדמוקרטית כפי שאנו מכירים אותה כיום, המספקת הגנה על זכויות אדם סביבתיות, תשתנה ללא היכר אם ההפיכה המשטרית תעבור. גם הזכות הבסיסית לסביבה ראויה לכל אדם תירמס יחד עם זכויות האדם האחרות.

אסור לתת יד להפיכה המשטרית! יחד נשמור על הדמוקרטיה