לוגו אדם טבע ודין
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חופים פתוחים לכולם

בשנת 2009 בעקבות עתירה שהגשנו, קבע בית המשפט העליון כי כל חופי הרחצה יהיו פתוחים ללא תשלום.

בשנת 2009 בעקבות עתירה שהגשנו, קבע בית המשפט העליון כי כל חופי הרחצה יהיו פתוחים ללא תשלום. פעלנו מתוך השקפת עולם, לפיה המרחב הציבורי שייך לכולם, ושהייה בחופים ציבוריים הינה זכות בסיסית של כל אדם.

בשנה זו גיבש משרד הפנים נוהל המסדיר את נושא התשלום בחופים, על פי נוהל זה 9 חופים ב-7 רשויות מקומיות אושרו לגביית תשלום, לא כולל חופים נוספים באחריות רשות הטבע והגנים, שבהם הכניסה מותנית בתשלום.

השבוע, יותר מ-10 שנים אחרי החלטת בג"ץ, הודיע שר הפנים, אריה דרעי, על איסור גביית תשלום בחופי הרחצה בישראל. מנכ״ל אדם טבע ודין, עו”ד עמית ברכה, מזכיר כי “עוד בימי המשפט הרומי נקבע כי הים וחוף הים משאב ציבורי, קניין של הציבור, ולו הזכות ליהנות ממנו. מכללים עתיקים אלה נגזר העיקרון המודרני לפיו חופים, על אוצרות הטבע שבהם, שייכים לציבור כולו, ויש לשמרם לטובתו”.

Print Friendly, PDF & Email
"חופים, על אוצרות הטבע שבהם, שייכים לציבור כולו, ויש לשמרם לטובתו”

מאמרים קשורים

הסכם פשרה ראשון מסוגו בעניין זיהום הקרקע בתל השומר

בית המשפט המחוזי בת"א אישר הסכם פשרה ראשון מסוגו בין אדם טבע ודין למדינה בעתירה שאנו מנהלים בעניין תוכניות הבניה בתל השומר. על פי ההסכם שהשגנו, המדינה מתחייבת לנקוט בשורה של צעדים תקדימיים כדי להבטיח שלא תהיה פגיעה בציבור הרחב בשל זיהום הקרקע והמים במקום. 

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא

חשוב, נכון?!

ישראל ממשיכה להתנהל בהפקרות אקלימית וסביבתית, ואנחנו פועלים כל העת לעיצוב המדיניות והחקיקה הסביבתית בישראל.

רק בעזרת תמיכתך נצליח לשנות את המציאות ולקדם היערכות אמיתית לנזקים.

דילוג לתוכן