מסמך עמדה: תכנון משולב תחבורה מקיימת

התחבורה הציבורית הינה שרות ציבורי, שכולם זכאים לקבלו בדומה לזכויות בסיסיות אחרות כמו חינוך או שרותי בריאות.

מסמך העמדה שלנו בנושא תכנון משולב תחבורה מקיימת מתאר את האמצעים הדרושים להטמעת התחבורה המקיימת במדיניות משרד התחבורה ומנהל התכנון.

תחבורה ציבורית, רכיבת אופניים והליכה מהוות שירות בסיסי שהמדינה צריכה לספק לתושביה. המסמך מפרט את האמצעים להשגת מטרה זו:

  • העדפה לאומית לתחבורה הציבורית
  • תוכניות אסטרטגיות לפיתוח התחבורה הציבורית
  • ניהול והסדרה של הביקוש בדרכים
  • קידום תחבורה בת קיימא
  • קידום טכנולוגי
  • הפחתת הצורך בניידות

בנוסף, המסמך כולל את עיקרי ההמלצות לאמצעים להטמעת תחבורה מקיימת כחלק מפעילות מוסדות התכנון ומשרד התחבורה, מבחינת המדיניות הנדרשת ושינויים בהליכי התכנון. למשל, הכנת תוכנית ארצית לתחבורה ציבורית, עצירת תוכניות המנוגדות לעקרונות התכנון של שילוב תחבורה מקיימת, והוצאת תכנון מפורט לקווים ולתחנות לפני מתן היתרי בנייה.

במצב הקיים סובלת החברה כולה מעומס אדיר בדרכים, מפגעי זיהום אויר ורעש, אובדן שעות עבודה ופנאי, וכן מאי שיוויון חברתי.

מאמרים קשורים

הר תבור והעמק סביבו

המדיניות והאמצעים הנדרשים לשמירה על המסדרונות האקולוגיים

קישוריות אקולוגית היא צורך קיומי של המערכות הטבעיות ושל האנושות, והדבר נכון ביתר שאת עקב השפעות שינוי האקלים. מסדרונות אקולוגיים הם כלי מרכזי ויעיל לשימור קישוריות, ומכאן החשיבות הרבה בהגדרתם, ניהולם ושמירתם. אדם טבע ודין רואה בכך מטרה מהותית, שעל מוסדות המדינה להכיר בחשיבותה באופן דחוף ולפעול להשגתה, בין היתר ע"י ההמלצות המפורטות במסמך זה.

למאמר המלא
דליפת נפט באזור ניו אורלינס (צילום: DVIDSHUB ברישיון CC BY 2.0)

למרות ההיסטוריה של הדליפות, מקבלי ההחלטות מסייעים לקצא"א

טור דיעה מאת עו"ד מירב עבאדי, ראש תחום רגולציה באדם טבע ודין |
אחרי אסונות זיהום הנפט בעברונה ובנחל צין, קצא"א לא נדרשת לתת דין וחשבון – אלא רק מקבלת רוח גבית להרחבת פעילותה העלולה לגרום לזיהום נוסף. בחברה דווקא נדמה, משום מה, כי היא קיבלה ממבקר המדינה חיזוק לשאיפותיה להגדיל את שינוע הנפט למפרץ אילת

למאמר המלא
דילוג לתוכן