מסמך עמדה: תכנון משולב תחבורה מקיימת

התחבורה הציבורית הינה שרות ציבורי, שכולם זכאים לקבלו בדומה לזכויות בסיסיות אחרות כמו חינוך או שרותי בריאות.

מסמך העמדה שלנו בנושא תכנון משולב תחבורה מקיימת מתאר את האמצעים הדרושים להטמעת התחבורה המקיימת במדיניות משרד התחבורה ומנהל התכנון.

תחבורה ציבורית, רכיבת אופניים והליכה מהוות שירות בסיסי שהמדינה צריכה לספק לתושביה. המסמך מפרט את האמצעים להשגת מטרה זו:

  • העדפה לאומית לתחבורה הציבורית
  • תוכניות אסטרטגיות לפיתוח התחבורה הציבורית
  • ניהול והסדרה של הביקוש בדרכים
  • קידום תחבורה בת קיימא
  • קידום טכנולוגי
  • הפחתת הצורך בניידות

בנוסף, המסמך כולל את עיקרי ההמלצות לאמצעים להטמעת תחבורה מקיימת כחלק מפעילות מוסדות התכנון ומשרד התחבורה, מבחינת המדיניות הנדרשת ושינויים בהליכי התכנון. למשל, הכנת תוכנית ארצית לתחבורה ציבורית, עצירת תוכניות המנוגדות לעקרונות התכנון של שילוב תחבורה מקיימת, והוצאת תכנון מפורט לקווים ולתחנות לפני מתן היתרי בנייה.

במצב הקיים סובלת החברה כולה מעומס אדיר בדרכים, מפגעי זיהום אויר ורעש, אובדן שעות עבודה ופנאי, וכן מאי שיוויון חברתי.

מאמרים קשורים

תחנת אוטובוס לא מוצללת ברעננה

הצעת חוק ההצללה שלנו הונחה על שולחן הכנסת

חוק ההצללה שלנו יציב חובה להצללת המרחב הציבורי בתכניות חדשות – 50% מהשטח הבנוי. הצללת המרחב תיעשה בהתאם לתמהיל המתאים בין עצים בוגרים והצללה מלאכותית, באופן שיבטיח הצללה בטווח הזמנים המיידי, הבינוני והקצר. במקביל להצעה, המחלקה הכלכלית שלנו פיתחה מחשבון ייחודי וכלי דינמי שמאפשר לבדוק את ההשלכות הכלכליות הישירות של הצעת החוק החדשה על קוני הדירות ועל יזמים

למאמר המלא
הכנרת מאחורי גדר

הולחוף שוב אינה עושה מספיק מול בנייה בלתי חוקית בחופי הכינרת 

הגשנו ערר במטרה לבטל את החלטת הוועדה לשמירת הסביבה החופית לאשר שימוש חורג בחוף בורה בורה, החלטה שמאפשרת גם בנייה. מאז 2009, ועדות התכנון ממשיכות לאשר שוב ושוב בקשות לשימוש חורג בחוף כחוף רחצה, אולם בפעם הראשונה הולחוף אף אישרה מבנים שלעמדנו מעולם לא אושרו עד כה

למאמר המלא
דילוג לתוכן