עצרנו את סלילת חלקו המערבי של כביש 9

עפ”י התכנית המקורית, החלק המערבי של כביש 9, (שנועד לחבר בין כביש 2,4 ו-6), תוכנן לחצות את המרחבים הפתוחים החקלאים שמדרום לחדרה, את פארק השרון ואת נחל אלכסנדר.

עתרנו לבג”ץ, בטענה שסלילת החלק המערבי של הכביש תפגע בשטח רגיש מבחינה אקולוגית, ודרשנו שיבחנו חלופות אפשריות אחרות שיצמצמו את הפגיעה.

בג”ץ קיבל את עמדתנו בנוגע להשלכות הסביבתיות הקשות של סלילת חלקו המערבי של כביש 9, והורה למדינה שלא לסלול את חלקו המערבי של הכביש, תוך שמתח בפסיקתו ביקורת על התנהלות המדינה ונתיבי ישראל. 

בנוסף, בג”ץ התווה כללים ברורים שינחו מעתה והלאה את שיקול הדעת של מוסדות התכנון בהתחשב בסביבה.

פסק דין בעל השלכות רחבות היקף

עו”ד אלי בן ארי, היועץ המשפטי של ‘אדם טבע ודין’ ציין כי מדובר בפס”ד בעל השלכות רחבות היקף, אשר קובע כי לא ניתן לפסול חלופות סביבתיות סבירות על הסף, כפי שנהגו מוסדות התכנון לעשות עד כה.

“מדובר בפסק דין עקרוני אשר מבסס את מעמדו המשפטי של תסקיר ההשפעה על הסביבה בישראל וקובע מסגרת לשיקול הדעת של מוסדות התכנון. המשמעות היא שמעתה, מוסדות התכנון לא יוכלו לפסול חלופות סביבתיות מבלי שנעשתה בדיקה אובייקטיבית בתסקיר”.

משמעות היא שמעתה, מוסדות התכנון לא יוכלו לפסול חלופות סביבתיות מבלי שנעשתה בדיקה אובייקטיבית בתסקיר

מאמרים קשורים

תחנת אוטובוס לא מוצללת ברעננה

הצעת חוק ההצללה שלנו הונחה על שולחן הכנסת

חוק ההצללה שלנו יציב חובה להצללת המרחב הציבורי בתכניות חדשות – 50% מהשטח הבנוי. הצללת המרחב תיעשה בהתאם לתמהיל המתאים בין עצים בוגרים והצללה מלאכותית, באופן שיבטיח הצללה בטווח הזמנים המיידי, הבינוני והקצר. במקביל להצעה, המחלקה הכלכלית שלנו פיתחה מחשבון ייחודי וכלי דינמי שמאפשר לבדוק את ההשלכות הכלכליות הישירות של הצעת החוק החדשה על קוני הדירות ועל יזמים

למאמר המלא
נצרת במבט עילי

די להפקרות הסביבתית ביישובים הערביים!

הגשנו עתירה לבג״ץ, יחד עם מרכז מוסאוא ועמותת אזרחים למען הסביבה, נגד משרד האוצר והמשרד להגנת הסביבה, בדרישה לחייב את המדינה לעמוד בהתחייבותה החוקית ולהעביר תקציב בגובה 100 מיליון ש"ח למימון תכנית סביבתית ביישובי החברה הערבית

למאמר המלא
דילוג לתוכן