לוגו אדם טבע ודין
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פלורנטין נושמת לרווחה: בדרך ליותר שטחים ציבוריים פתוחים

שטחים ציבוריים פתוחים הם מרכיב חשוב באיכות החיים של כולנו. כיום ידוע כי לריאות ירוקות השפעות פיזיולוגיות, פסיכולוגיות, אקולוגיות ועוד, ולכן חשוב להקפיד שתהיה כמות נאותה של שצ”פים בכל איזור מגורים. במקרה של שכונת פלורנטין, הצלחנו להשיג הכרה בחשיבות השטחים הפתוחים לרווחת התושבים, בתוכניות בנייה למגורים שקודמו על ידי עיריית תל אביב יפו.

מצוקה חמורה בשטחי ציבור

שכונת פלורנטין בת”א, הנה אחת השכונות הסובלות ממצוקה חמורה בשטחי ציבור בכל הארץ. בהיותה שכונה ותיקה וצפופה, כמות השצ”פים הקיימת בה כיום מהווה פחות מרבע מהמכסה הקבועה והמחסור בגני ילדים, מתנ”סים, טיפת חלב וכד’ הינו גדול וחמור. 

ולמרות המודעות הגוברת והולכת לחשיבותם של שצ”פים והשפעתם הרבה, אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ובניה בת”א בשנת 2007 שתי תכניות התחדשות “פינוי-בינוי” בשכונה, שמשמעותן הגדלת מספר התושבים בשכונה, שיעמיסו על מעט השטחים הציבוריים הקיימים בה.

עתירה להגדלת השטח הציבורי

בשנת 2008 עתרנו לביהמ”ש המחוזי בת”א, כנגד התנהלות עיריית ת”א המאשרת תוכניות לפרויקטי מגורים בפלורנטין, בעוד השכונה סובלת ממצוקה במבני ציבור.חשוב להדגיש כי אנו תומכים בתוכניות התחדשות עירונית כדוגמת אלו, כאשר הן מספקות מענה לחוסרים הציבוריים הקיימים בחלקיה הוותיקים של השכונה, והן לא מחריפות את הבעיות הקיימות, ע”י ציפוף יתר והעמסה נוספת על מעט התשתיות הקיימות.

העתירה הובילה למשא ומתן ממושך בין עיריית ת”א, נציגי התושבים ובנינו ובסיומה הושג הישג פשרה משמעותי שהגדיל את כמות השטחים הציבוריים המתוכננים בשכונה. 

גינה במקום דירה

עיריית תל אביב, במסגרת ההסדר שחתמה עמנו ועם התושבים, התחייבה להקצות שטחי ציבור לשכונת פלורנטין במקום מבנים ישנים. 

ההסכם כלל: הקמת קריה ציבורית בגודל של כ-10 דונם שתתוכנן בשיתוף הציבור; התחייבות של העירייה לרכוש שטחים פרטיים בשכונה לטובת הפיכתם לציבוריים; הגדלת השטחים הציבוריים בשוק העליה הסמוך לפלורנטין והקטנת כמות המגורים שתוכננה בו. עוד נקבע, כי לא ניתן יהיה לאכלס חלק מהפרויקטים החדשים למגורים בשכונה לפני שהשטחים הציבוריים יהיו מוכנים. 

מנהלת המחלקה המשפטית בעמותה, עו”ד קרן הלפרן- מוסרי אומרת: “מדובר באחת השכונות שסובלות הכי הרבה ממצוקת שטחי ציבור, פתוחים ובנויים ומוקפת מסביב בשטחי תעשייה, ולכן משפחות עם ילדים לא מחזיקים בה מעמד לאורך שנים. לצערנו, אין כיום חוק שמחייב אחוז שטחים ציבוריים לכל נפש ובפלורנטין יש פחות מרבע מ”ר שטחים ציבוריים פתוחים לנפש. אנו ראינו כאן הזדמנות חד-פעמית להגדיל את היצע השטחים הציבוריים. ולשמחתנו, גם העירייה הכירה בצורך זה”.

Print Friendly, PDF & Email
“מדובר באחת השכונות שסובלות הכי הרבה ממצוקת שטחי ציבור, פתוחים ובנויים ומוקפת מסביב בשטחי תעשייה, ולכן משפחות עם ילדים לא מחזיקים בה מעמד לאורך שנים. לצערנו, אין כיום חוק שמחייב אחוז שטחים ציבוריים לכל נפש ובפלורנטין יש פחות מרבע מ”ר שטחים ציבוריים פתוחים לנפש"

מאמרים קשורים

הסכם פשרה ראשון מסוגו בעניין זיהום הקרקע בתל השומר

בית המשפט המחוזי בת"א אישר הסכם פשרה ראשון מסוגו בין אדם טבע ודין למדינה בעתירה שאנו מנהלים בעניין תוכניות הבניה בתל השומר. על פי ההסכם שהשגנו, המדינה מתחייבת לנקוט בשורה של צעדים תקדימיים כדי להבטיח שלא תהיה פגיעה בציבור הרחב בשל זיהום הקרקע והמים במקום. 

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא

חשוב, נכון?!

ישראל ממשיכה להתנהל בהפקרות אקלימית וסביבתית, ואנחנו פועלים כל העת לעיצוב המדיניות והחקיקה הסביבתית בישראל.

רק בעזרת תמיכתך נצליח לשנות את המציאות ולקדם היערכות אמיתית לנזקים.

דילוג לתוכן