donate button
youtube
twitter
facebook

הרכבת הקלה - הקו הירוק: תכנון שלא מתחשב בנוסעים

הרכבת הקלה - הקו הירוק: תכנון שלא מתחשב בנוסעים (הגדל)

הגשנו לוועדה לתשתיות לאומיות השגה על תכנון החלק הצפוני של הקו הירוק של הרכבת הקלה, שצפוי לעבור בראשון לציון, בחולון, בתל אביב - יפו ובהרצליה. זאת, למרות שאנחנו תוכמים בתחבורה הציבורית, בהרחבת ובשיפור התשתיות שלה.

החלטנו להגיש את ההשגה משום שהחלק הצפוני של הקו מתוכנן בצורה שאינה מתחשבת בציבור עצמו. כך לדוגמה, אין חיבור בין תחנות הרכבת הקלה בהרצליה לבין תחנת הרכבת הכבדה בעיר. התחנה הסמוכה לאוניברסיטת תל אביב מחוברת באופן לא מיטבי לתחנת הרכבת במקום, בשל התנגדות משרד הביטחון.

אם הנוסעים לא יוכלו לעבור בקלות מהרכבת הקלה לרכבת הכבדה - נוסעים רבים ימשיכו להעדיף להשתמש ברכבם הפרטי, וכך כל שדרוג התשתיות הזה לא השיג את מבוקשו.

בנוסף, אין בתכנון שום התייחסות לרוכבי אופניים ולשבילי אופניים באזור התחנות - ומה יותר הגיוני מאשר להגיע עם אופניים לתחנות הרכבת הקלה ומשם להמשיך לכל מקום אחר? גם המרחק מתחנות הקו עצמו רחוקות לעתים זו מזו הרבה מעבר למרחק המומלץ בין תחנה לתחנה - 500 מ'.

אנחנו קוראים לגופי התכנון להתחשב בנוסעים עצמם, ולתכנן עבורם תשתיות שיאפשרו להם לוותר על המכונית הפרטית בקלות. תחבורה ציבורית שלא תתחשב בצרכים הבסיסיים ביותר של הציבור - לא תוביל לשינוי המיוחל ולא תפתור את בעיית הפקקים.

כתבות נוספות

עבור לתוכן העמוד