לוגו אדם טבע ודין
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אסון נחל צין

בית משפט השלום בבאר שבע גזר את דינם של חברת קצא"א ומנהליה בפרשת זיהום נחל צין בשנת 2011 – אירועים סביבתיים שגרמו לפגיעה אקולוגית, מהגדולות שאירעו במדינה.

למרבה הצער, בית המשפט גזר על הנאשמים, עונשים קלים ולא מרתיעים. ענישה במקרי זיהום כל כך קשים חייבת להיות חמורה כך שכל מנהל בעתיד לא יעיז לחסוך בהוצאות שמטרתן מניעת זיהום.

בחודש יוני 2011, במהלך עבודות שיפוץ של קו צינור אילת-אשקלון (קצא"א) בבקעת צין, דלף דלק לשמורת צין. הדליפה, שהוגדרה חמורה וגדולה מאוד, פגעה במעלה צין ובערוץ נחל צין. מדובר בעשרות קוב של דלק סילוני שנשפכו בשטח השמורה. חלק נכבד של הדלק הסילוני נשאר בערוץ ובגדות הנחל גם לאחר סיום עבודות השיקום. הדבר יצר פגיעה חמורה בבית הגידול וסיכן בעלי חיים שבאו עימו במגע או ניזונו מצמחיה מזוהמת.

חברת קצא"א ונושאי משרה בכירים בה הואשמו בשתי עבירות של זיהום מים בנסיבות מחמירות, שתי עבירות של השלכת פסולת המכילה חומר מסוכן ולכלוך ברשות הרבים ועבירה אחת של גרימת ריח חזק או בלתי סביר. על החברה נגזר קנס של 1.6 מליון ש"ח. על מנכ"ל קצא"א דאז, סמנכ"ל ההנדסה בקצא"א והאחראי על עבודות השיפוץ בעת האירועים, ועל מנהל הפרויקט מטעמה של קצא"א, נגזרו קנסות פרסונליים. עם זאת, שני האחרונים עדיין עובדים בקצא"א נכון למתן פסק הדין.

מנכ"ל אדם טבע ודין, עמית ברכה: "אנו רואים חשיבות עליונה בהטלת אחריות אישית של מנהלי קצא"א על פעילותה חסרת האחריות והזלזול הבוטה שלה בסביבה ומשמעותה לחיי האדם. אנו מקווים שההחלטה תכה גלים בקצא"א, ובחברות נוספות שממשיכות בזלזול וזיהום הסביבה באופן יומיומי תוך סיכון חיי  אדם ובעלי חיים".

Print Friendly, PDF & Email
אנו מקווים שההחלטה תכה גלים בקצא"א, ובחברות נוספות שממשיכות בזלזול וזיהום הסביבה באופן יומיומי תוך סיכון חיי אדם ובעלי חיים

מאמרים קשורים

הסכם פשרה ראשון מסוגו בעניין זיהום הקרקע בתל השומר

בית המשפט המחוזי בת"א אישר הסכם פשרה ראשון מסוגו בין אדם טבע ודין למדינה בעתירה שאנו מנהלים בעניין תוכניות הבניה בתל השומר. על פי ההסכם שהשגנו, המדינה מתחייבת לנקוט בשורה של צעדים תקדימיים כדי להבטיח שלא תהיה פגיעה בציבור הרחב בשל זיהום הקרקע והמים במקום. 

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא

לא לביטול עילת הסבירות

התיקון לחוק יסוד: השפיטה אשר עבר במליאת הכנסת וביטל את עילת הסבירות אילץ אותנו להשמיע את קולנו בסוגיה שהיא לכאורה פוליטית, אך למעשה היא מהותית לעצם קיומנו כארגון סביבה המייצג את האינטרס הציבורי. בדיון שהתקיים השבוע בבג"ץ הצגנו את עמדנו כידיד בית המשפט.

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא

חשוב, נכון?!

ישראל ממשיכה להתנהל בהפקרות אקלימית וסביבתית, ואנחנו פועלים כל העת לעיצוב המדיניות והחקיקה הסביבתית בישראל.

רק בעזרת תמיכתך נצליח לשנות את המציאות ולקדם היערכות אמיתית לנזקים.

דילוג לתוכן