לוגו אדם טבע ודין
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דרישה להפסקת עבודות הפיתוח בחופי אילת

פנינו ביחד עם החברה להגנת הטבע וצלול לשר התיירות יואל רזבוזוב, לראש עיריית אילת אלי לנקרי ולמנהל התכנון בדרישה דחופה לעצור את העבודות בטיילת החוף הצפוני של אילת ולקיים דיון דחוף בנושא. העבודות, נוגדות את המדיניות בחופי אילת, ממומנת על ידי משרד התיירות ופוגעת בחוף ובשוניות האלמוגים.

בינואר השנה תושבי אילת הופתעו לגלות עבודות בינוי וביטון אינטנסיביות בחופים הצפוניים של אילת, בסמוך לקו המים. התוכנית שעל בסיסה מתבצעות העבודות אושרה בוועדה המקומית אילת וקיבלה היתרי בנייה. אלא שאלה הוצאו על סמך תוכניות שאושרו בשנת 1983 ו-1988, לפני למעלה מ-30 שנה. המשמעות היא שהגנות שחלות על החופים כיום, מכוח תמ"א 13 (תוכנית המתאר של החופים) וחוק החופים, לא חלות על התוכנית הנוכחית.

לטענת ראש העיר של אילת, שמעון לנקרי, העבודות יבטיחו את המשך שימורה של רצועת החוף לצד פיתוח התשתיות הציבוריות ההכרחיות באיכות שמבטיחה עמידות והתמודדות עם ארועי מזג אוויר קיצוניים כדוגמת אותה סופה ידועה שהכתה בעיר במרץ 2020, והובילה להרס ולנזקים סביבתיים.

במשרד להגנת הסביבה הביעו הסתייגות מהתוכנית וביקשו להיות מעורב בהיתרי הבנייה לפני האישור. אלא שהליך הראישור של התוכניות נעשה ללא יידוע המשרד. לאחר ההיתרים ותחילת העבודות ביקשו במשרד כי העירייה תפסיק אותן, אולם הן עדיין מתבצעות. לאור התחלת העבודות, ביצעו גורמי המקצוע של המשרד סיורים בחופים, מהם עלה כי עבודות הפיתוח נעשות בסמיכות רבה מאוד לקו המים ובמקרים מסוימים אף מעבר לו, ואירעו בהן תקלות ופגיעה בסביבה החופית. כמו כן, במקרים מסוימים הבנייה צמצמה אף יותר את רצועת החוף הצרה העומדת לרשות הציבור: כמה מטרים בודדים שנותרו לשימוש הציבור.

מתן לוינסון, מתכנן מחוז הדרום במשרד להגנת הסביבה כתב על הסכנות מהתוכנית: "השימוש הנרחב שנעשה בבטון מזוין שנוצק על קרקע חופית מזיק לסביבה, מסכן את האלמוגים של אילת, ולא צריך להיות פרקטיקה מקובלת בשנת 2022. ניכר שבתכנון החופים באילת לא נלקחו בחשבון שיקולים סביבתיים שהיו צריכים להישקל. יש דרכים ידידותיות לסביבה להנגיש לציבור את החופים היפים של אילת".

אדם טבע ודין, בשיתוף עם החברה להגנת הטבע וצלול, כתב מכתב לשר התיירות יואל רזבוזוב בדרישה דחופה לעצור את העבודות באופן מיידי, שכן העבודות מתבצעות בשיתוף משרד התיירות באמצעות החברה להגנות ים המלח. מתוך המכתב: "העיר אילת תמשוך אליה תיירים מקומיים וזרים לא בזכות משטחי בטון אינסופיים על חוף הים אלא בגלל מי המפרץ הצלולים ושונית האלמוגים שבהם. עבודות כפי שמבצעת עיריית אילת יגרמו לפגיעה אנושה באלמוגים ולפגיעה אנושה בפוטנציאל התיירותי של העיר." מכתב דומה נשלח גם לראש עיריית אילת, שמעון לנקרי.

Print Friendly, PDF & Email
"העיר אילת תמשוך אליה תיירים מקומיים וזרים לא בזכות משטחי בטון אינסופיים על חוף הים אלא בגלל מי המפרץ הצלולים ושונית האלמוגים שבהם. עבודות כפי שמבצעת עיריית אילת יגרמו לפגיעה אנושה באלמוגים ולפגיעה אנושה בפוטנציאל התיירותי של העיר"

מאמרים קשורים

הסכם פשרה ראשון מסוגו בעניין זיהום הקרקע בתל השומר

בית המשפט המחוזי בת"א אישר הסכם פשרה ראשון מסוגו בין אדם טבע ודין למדינה בעתירה שאנו מנהלים בעניין תוכניות הבניה בתל השומר. על פי ההסכם שהשגנו, המדינה מתחייבת לנקוט בשורה של צעדים תקדימיים כדי להבטיח שלא תהיה פגיעה בציבור הרחב בשל זיהום הקרקע והמים במקום. 

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא

חשוב, נכון?!

ישראל ממשיכה להתנהל בהפקרות אקלימית וסביבתית, ואנחנו פועלים כל העת לעיצוב המדיניות והחקיקה הסביבתית בישראל.

רק בעזרת תמיכתך נצליח לשנות את המציאות ולקדם היערכות אמיתית לנזקים.

דילוג לתוכן