לוגו אדם טבע ודין
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יו”ר ועדת הפנים: להקפיא את המשך הבנייה באכזיב

יו”ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, ח”כ דוד אמסלם, הורה למנהל התכנון ולעיריית נהריה להקפיא את המשך קידום הבנייה באזור חוף אכזיב, ולהכין תכנית חלופית במקומה. יו”ר הוועדה דרש זאת בדיון שנערך בנושא (27.2.2017), כחצי שנה לאחר שהוא קרא לצדדים השונים להגיע להסכמה, אך הדיונים לא צלחו. יו”ר הוועדה הורה בנוסף לבחון אפשרות לנייד את זכויות הבנייה לאזורים אחרים במחוז צפון.

במהלך הדיון, בו לקחנו חלק, היה ברור שכל הגורמים רואים בה תכנית גרועה, שלא הייתה זוכה להיות מאושרת בימים אלה. כל חברי הכנסת שהשתתפו בדיון, מהנדס עיריית נהריה, נציג מוסדות התכנון, נציגת המשרד להגנת הסביבה, נציג רשות הטבע והגנים, וכמובן גם אנחנו.

עו”ד אלי בן ארי, היועץ המשפטי שלנו מתח במהלך הדיון ביקורת מקומה של הוועדה המחוזית בפרשה, שלא נוקטת עמדה ברורה:

“הוועדה המחוזית זה לא או”ם, היא צריכה לתת פתרונות. כמו בחוף פלמחים, גם במקרה זה הוועדה המחוזית צריכה להורות על הכנת תכנית שתשמור על ערכי הטבע הייחודיים בחוף אכזיב, כדי לשמור עליו עבורנו ועבור הדורות הבאים”.

אנחנו ממשיכים לפעול נגד התכנית הנוראה הזאת, ומקווים שלמרות שכבר החלה הבנייה בחלקים המזרחיים שלה – החלקים המערביים יורחקו מקו החוף ויישמרו האינטרסים שלנו, הציבור.

עודכן: פברואר 2017

Print Friendly, PDF & Email
ברור שכל הגורמים רואים בה תכנית גרועה, שלא הייתה זוכה להיות מאושרת בימים אלה.

מאמרים קשורים

הסכם פשרה ראשון מסוגו בעניין זיהום הקרקע בתל השומר

בית המשפט המחוזי בת"א אישר הסכם פשרה ראשון מסוגו בין אדם טבע ודין למדינה בעתירה שאנו מנהלים בעניין תוכניות הבניה בתל השומר. על פי ההסכם שהשגנו, המדינה מתחייבת לנקוט בשורה של צעדים תקדימיים כדי להבטיח שלא תהיה פגיעה בציבור הרחב בשל זיהום הקרקע והמים במקום. 

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא

חשוב, נכון?!

ישראל ממשיכה להתנהל בהפקרות אקלימית וסביבתית, ואנחנו פועלים כל העת לעיצוב המדיניות והחקיקה הסביבתית בישראל.

רק בעזרת תמיכתך נצליח לשנות את המציאות ולקדם היערכות אמיתית לנזקים.

דילוג לתוכן