לוגו אדם טבע ודין
חיפוש
Close this search box.
חיפוש
Close this search box.

מאחדים כוחות נגד הקמת תחנת הכוח בכפר סבא

נפגשנו עם ראש עיריית כפר סבא, רפי סער בנושא המאבק של עיריית כפר סבא, יחד עם רשויות נוספות באזור, נגד הקמתה של תחנת כוח מבוססת גז וסולר באתר מפגש השלום, המצוי כפחות משני קילומטרים מזרחית לבתי התושבים בעיר.

אנו הבענו תמיכה במאבק העירוני נגד הקמת תחנת הכוח, על רקע הפגיעה הצפויה באיכות האוויר והמפגע הסביבתי והבריאותי שהקמת תחנת כוח מסוג זה מהווה.

עו"ד עמית ברכה, מנכ"ל "אדם טבע ודין": "'אדם טבע ודין' מתנגדת באופן עקרוני ליצירת גיבוב של תחנות כוח 'על כל חלקה ריקה' ו'תחת כל עץ רענן', כטלאי על טלאי. הארגון תומך בתוכנית אב למשק האנרגיה, עם חזון ארוך טווח, ומתנגד לקביעת עובדות בשטח לשנים רבות, בלא מדיניות ארוכת טווח, באמצעות תוכנית ות"לית שאינה מאפשרת שיתוף ציבור אמיתי. כל זאת כאשר מדובר על עניין סבוך ומורכב, המערב מספר רב של שיקולים, ביניהם השיקול הסביבתי, אינטרסים, צרכים, אילוצים ומגבלות. לאור עמדה עקרונית זו, תומכת 'אדם טבע ודין' במאבק עיריית כפר-סבא".

מפגש אדם טבע ודין עם ראש עיריית כפר סבא

ראש עיריית כפר סבא, רפי סער: "עיריית כפר סבא תמשיך במאבקה הצודק נגד הקמת תחנת כוח מבוססת גז וסולר סמוך לבתי התושבים בעיר, עליה החליטה המדינה באופן שרירותי. אני מודה לעמותת 'אדם אבע ודין' על התגייסותה למאבק. יחד, בכוחות משותפים, יחד עם שאר הרשויות באזור, נוכל למנוע את הקמתו של המתקן, העלול לסכן את בריאות תושבינו. לא ניתן יד לפגיעה בתושבי העיר ולנזק העצום העלול להיגרם לסביבה כולה".

עודכן: יולי 2019

Print Friendly, PDF & Email
הארגון תומך בתוכנית אב למשק האנרגיה, עם חזון ארוך טווח, ומתנגד לקביעת עובדות בשטח לשנים רבות, בלא מדיניות ארוכת טווח

מאמרים קשורים

הסכם פשרה ראשון מסוגו בעניין זיהום הקרקע בתל השומר

בית המשפט המחוזי בת"א אישר הסכם פשרה ראשון מסוגו בין אדם טבע ודין למדינה בעתירה שאנו מנהלים בעניין תוכניות הבניה בתל השומר. על פי ההסכם שהשגנו, המדינה מתחייבת לנקוט בשורה של צעדים תקדימיים כדי להבטיח שלא תהיה פגיעה בציבור הרחב בשל זיהום הקרקע והמים במקום. 

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא

חשוב, נכון?!

ישראל ממשיכה להתנהל בהפקרות אקלימית וסביבתית, ואנחנו פועלים כל העת לעיצוב המדיניות והחקיקה הסביבתית בישראל.

רק בעזרת תמיכתך נצליח לשנות את המציאות ולקדם היערכות אמיתית לנזקים.

דילוג לתוכן