אנחנו טענו בדיון כי הרכבל יגרום לפגיעה קשה בנופי מורשת בעלי חשיבות עולמית, לא יתרום לפיתרון בעיות התנועה בעיר וכי אישורו נעשה על בסיס מידע מטעה ויש לבטלו. המדינה תצטרך לשכנע את בית המשפט בנחיצותו.
עניינה של עתירה זו היא תכנית להקמת רכבל להסעת מבקרים לכותל המערבי, שאושרה בוועדה לתשתיות לאומיות ועל-ידי הממשלה. תוואי הרכבל, הכולל 15 עמודים מאסיביים, ארבע תחנות ו-73 קרונות, חולש על אגן העיר העתיקה בירושלים, החל ממתחם תחנת הרכבת הישנה, מעל גבעת התנ"ך, חוצה את גיא בן הינום, עבור בהר ציון מעל לבית העלמין של העדה הקראית, ומעל לבתי מגורים בסילוואן (רק ארבעה מטרים מעל לבתי התושבים), עד שמגיע לתחנתו האחרונה, מתחם קדם.
בתוך כך, צפוי הפרוייקט האמור לפגוע בצורה חסרת תקדים באזור מורשת רגיש וייחודי, בעל רגישות היסטורית, נופית, ארכיאולוגית, פוליטית, דתית ועוד. לפרוייקט מסוג זה, אשר מוקם בלב ליבה של עיר עתיקה והיסטורית, אין אח ורע בעולם, והדבר מנוגד למדיניות השימור ארוכת השנים הנהוגה בירושלים, עוד טרם הקמת המדינה.
לעמדתנו, הפגיעה באזור זה עלולה להיות תחילתו של מדרון חלקלק לקידום תכניות בניה מאסיביות נוספות שאינן משתלבות עם מדיניות השימור של אזור זה. זאת, בנוסף לפגיעה הצפויה בגן הלאומי סובב העיר העתיקה ובתושבי השכונות מעליהן עתיד לעבור הרכבל, וזאת לצורך תיירותי-תחבורתי לכאורה, שתועלתו לא הוכחה דיה.
עדכון: יולי 2020