לוגו אדם טבע ודין
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עתירת אדם טבע ודין נגד התוכנית להקמת רכבל לכותל

פרויקט הרכבל בירושלים מתעכב. בג”צ דורש מהמדינה הסברים מדוע הוחלט להוציא את הפרויקט לפועל.

אנחנו טענו בדיון כי הרכבל יגרום לפגיעה קשה בנופי מורשת בעלי חשיבות עולמית, לא יתרום לפיתרון בעיות התנועה בעיר וכי אישורו נעשה על בסיס מידע מטעה ויש לבטלו. המדינה תצטרך לשכנע את בית המשפט בנחיצותו.

עניינה של עתירה זו היא תכנית להקמת רכבל להסעת מבקרים לכותל המערבי, שאושרה בוועדה לתשתיות לאומיות ועל-ידי הממשלה. תוואי הרכבל, הכולל 15 עמודים מאסיביים, ארבע תחנות ו-73 קרונות, חולש על אגן העיר העתיקה בירושלים, החל ממתחם תחנת הרכבת הישנה, מעל גבעת התנ"ך, חוצה את גיא בן הינום, עבור בהר ציון מעל לבית העלמין של העדה הקראית, ומעל לבתי מגורים בסילוואן (רק ארבעה מטרים מעל לבתי התושבים), עד שמגיע לתחנתו האחרונה, מתחם קדם. 

בתוך כך, צפוי הפרוייקט האמור לפגוע בצורה חסרת תקדים באזור מורשת רגיש וייחודי, בעל רגישות היסטורית, נופית, ארכיאולוגית, פוליטית, דתית ועוד. לפרוייקט מסוג זה, אשר מוקם בלב ליבה של עיר עתיקה והיסטורית, אין אח ורע בעולם, והדבר מנוגד למדיניות השימור ארוכת השנים הנהוגה בירושלים, עוד טרם הקמת המדינה. 

לעמדתנו, הפגיעה באזור זה עלולה להיות תחילתו של מדרון חלקלק לקידום תכניות בניה מאסיביות נוספות שאינן משתלבות עם מדיניות השימור של אזור זה. זאת, בנוסף לפגיעה הצפויה בגן הלאומי סובב העיר העתיקה ובתושבי השכונות מעליהן עתיד לעבור הרכבל, וזאת לצורך תיירותי-תחבורתי לכאורה, שתועלתו לא הוכחה דיה.

עדכון: יולי 2020

Print Friendly, PDF & Email
לפרוייקט מסוג זה, אשר מוקם בלב ליבה של עיר עתיקה והיסטורית, אין אח ורע בעולם, והדבר מנוגד למדיניות השימור ארוכת השנים.

מאמרים קשורים

הסכם פשרה ראשון מסוגו בעניין זיהום הקרקע בתל השומר

בית המשפט המחוזי בת"א אישר הסכם פשרה ראשון מסוגו בין אדם טבע ודין למדינה בעתירה שאנו מנהלים בעניין תוכניות הבניה בתל השומר. על פי ההסכם שהשגנו, המדינה מתחייבת לנקוט בשורה של צעדים תקדימיים כדי להבטיח שלא תהיה פגיעה בציבור הרחב בשל זיהום הקרקע והמים במקום. 

Print Friendly, PDF & Email
למאמר המלא

חשוב, נכון?!

ישראל ממשיכה להתנהל בהפקרות אקלימית וסביבתית, ואנחנו פועלים כל העת לעיצוב המדיניות והחקיקה הסביבתית בישראל.

רק בעזרת תמיכתך נצליח לשנות את המציאות ולקדם היערכות אמיתית לנזקים.

דילוג לתוכן